Namn

De här med namn är ju en intressant fråga. Hur skoj som hellst verkligen! Jag funderar nog lite varje dag på vad våran lilla skrutt ska heta :) Vet inte om alla tänker så men jag vill i alla fall att det ska passa bra ihop med det första barnets namn. Pojknamn har vi ett som vi verkligen verkligen tycker om. Så där funderar jag inte så mycket. Men tänk om namnet inte skulle passa Pyret då?? Flicknamn finns de väldigt gott om som jag tycker om. Men ända sen Alva föddes har jag haft ett som jag gärna skulle vilja ha på hennes syster. Men de kan ju vara samma sak där...att det inte passar. Har ni några förslag? Nått ni tycker passar fint ihop med Alva?


Kommentarer
Postat av: Cami

Ava? perfekt till Alva och Ava.. nä skojar bara. jag tänkte på Ava från våra bästa år som du kanske såg namnet idag :D Ava är sött men det blir lite för likadant med Alva och Ava. Vet inte hur det uttalas med båda?



puss

2012-03-02 @ 12:25:32
Postat av: kattis

Det som ploppade upp i huvudet på mig med engång när jag tänker på ett namn till en tjej som "matchar" Alva är Klara :P Vet inte varför men.

Lycka till med att finula fram nått namn :)

kram

2012-03-02 @ 12:29:50
URL: http://katarinaelfgren.blogg.se/
Postat av: Stina

Alva och Alice? Alva och Klara? mmm... fint!

2012-03-02 @ 15:20:36
Postat av: Petra Norström

Ja det är ju det med matchning också, jag själv tycker Lovis, Lova, Hilma, Alice, Elma och Klara som ovan är väldigt fint.

2012-03-04 @ 14:13:53
URL: http://petrasliv.bloggplatsen.se
Postat av: Veronica

2012-03-05 @ 08:02:19
Postat av: Veronica

Elin, Lina är fina namn.

Majken gillar jag också. Alva och Majken :) eller Wilma.

2012-03-05 @ 08:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0