Fredag

Grejen med rubriker tycker jag inte om! Har alltid så himla svårt att komma på en passande rubrik. Men idag så är det ju faktiskt fredag så varför inte! Morgonen började med ett leende på läpparna. Alva vaknar som en solstråle och står och gastar PAPPA i sin säng. Eftersom han öppnar på sitt jobb den här veckan var han borta sen några timmar tillbaka och svarar därför inte. Efter några rop bilr hon tyst och man riktigt hör hur hon funderar... MAMMA!!!! Gofis :) Jag ropar ALVA tillbaka. Så ligger vi där, rum i rum och ropar på varandra några gånger. Hon lika supervaken och superglad hela tiden. Så frågar jag om hon vill jag ska komma och hömta henne och de vill hon såklart. Sen ska vi fixa välling säger hon, som alla mornar. Värmer vällingen som står klar i kylen och lägger oss i våran säng för att mysa en stund. Alva dricker en klunk och sen rynkar hon på näsan (som hon alltid gör) och säger inge gott mamma. Så säger hon varje morgon och sen så flinar hon och dricker ändå. Men nää nu skulle hon minsann inte ha! Nähä, vad vill du ha då frågar jag? -Mat! PIZZA Mamma! Haha, jaha se där ja...pizza kl 6 på morgonen innan dagis. Toka där. Nån pizza blev det INTE men inget annat heller för den delen. Tur säger jag bara att dom äter frukost på dagis kl 8!

Jobbar idag men de kanske ni förstod. Har varit en en bra jobbdag, lugn och skön. God middag åt vi dessutom, tacos! Tror de är min absoluta favoriträtt, kan aldrig bli fel. Mums mums!
Under dagen har jag lyckats boka en Stockholmstripp för mig och mammsen. Så i maj åker vi ner för att bo på hotell och gå och titta på Dirty Dancing! Så himla skoj ska de bli! Underbart att ha nått att längta till sådär.

Nästa helg åker gubben min iväg på sin årliga fjällresa med grabbarna. För min del innebär det en massa mor/dotter mys. Samt en middagsdejt på fredagkväll med 5 underbara fina flickor! Längtas!! Sen på lördagen bär det av till Östersund till Lasse och Gun-Marie. Skruttan ska få vara hos dom ett tag medans jag ska passa på och jobba en sväng. Underbart det är när man har så fina människor runt omkring sig som alltid ställer upp. Glad över min fina släkt och fina vänner. Tack för att ni finns!


Kommentarer
Postat av: Cami

Sööt Alva:-) myspys! Ja längtar till nästa fredag! imorgon blir det tacos för oss:-)



Härlig med mamma o dotter på sthlm resa.

PUSS

2012-02-03 @ 23:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0