Dra mig baklänges!

Dagens middag vart god så god så goood. Därför tänkte jag faktiskt bjuppa med mig av receptet ;)

 ca 300 gram qournbitar.
4 potatisar
2 morötter
1 rödlök
svarta oliver (mängd efter smak)
marinerade vitlöksklyftor ca 30 st
soltorkad tomat, ca 5-6 skivor
100-150 gram fetaost
salt
vitlökspeppar
paprikapulver
cayennepeppar
basilika

Marinera qournbitarna en liten stund. Antingen i färdig marinad eller sno ihop nån egen själv.
Skala och klyfta potatisar och morötter.
Skala och hacka löken grovt
skiva soltorkad tomat
Blanda qourn, potatis, morötter, oliver, rödlök, vitlöksklyftor, soltorkad tomat i en smord långpanna.
Smula över fetaost
Krydda med salt, vitlökspeppar, parikapulver, cayenne och basilika. Eller dina egna favoritkryddor!
In i ugnen på 225 grader ca 35 min. Tills potatisen känns mjuk!

Till allt serverade jag en god sallad med massa avokado i och en vitlökssås.

MUMS säger jag bara. Try it ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0