Help please....

Nu ber jag er mammor om hjälp igen :)

Eftersom Alva ska få en efterlängtad kusin snart så har vi lånat ut Alvas babyskydd (samt att hon snart ändå är för stor för den). Istället har vi lånat kusin A´s båda stolar. En Britax two-way och en Acta Graco Cosmic. Just som det är nu så har vi bara provat Britaxen, den andra har vi inte instalerat än. Hur som haver så tycker jag inte riktigt Alva sitter helt perfekt. Känns inte så ombonat och stabilt. Kan ju vara att jag jämför så mycket med babyskyddet som verkligen var ombonat och mysigt. Så nu till frågan...Vad har ni för stol till era barn? Och vad rekomenderar ni? Kollar man på alla tester så blir man ju helt koko... Har funderat på en BeSafe (dom har ju fått så himla bra i alla tester) men dom är ju bara upp till 18 kilo. Eller så en Britax Multitech (tror den heter så). Tips ;) Någon!?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag kan varmt rekommendera Acta Graco Cosmic Comfort!! :) Vi valde den då den fått bra betyg på tester + för andra hade rekommenderat den + den verkade vara mer ombonat o mysigt än de övriga. Emma sitter så bra i den och sover även jättebra i den. Köpte våran från Babyproffsen här i Örebro. Kram kram

2011-01-24 @ 17:35:35
URL: http://sosia.blogg.se/
Postat av: Mia

Vi har Acta Graco Cosmic, men den fick vi. Hade vi köpt en själv hade jag passat på att köpa Maxi Cosin på Babyproffsen i Birsta nu. De har satt ner den till 2700 nu. Den har vi provåkt när vi fick skjuts med en kompis...Theo satt jätteskönt. Räcker till 25 kg och e ombonad och skön.

2011-01-24 @ 22:27:46
URL: http://miasotommys.blogg.se/
Postat av: Ann-Charlotte

Jag har själv en BeSafe X3 till min son och jag kan verkligen rekommendera den. Den sitter oerhört stabilt i bilen, barnet sitter högt i den så de kan se ut också. Nackdelen är som du skriver att den endast är upp till 18kg. Men det är väldigt sällan som de hinner uppnå 18kg innan 4års ålder. De växer som mest de första två åren och sen "stannar de upp" lite eftersom de rör sig så mycket.

2011-01-25 @ 09:03:16
Postat av: Mia

Säg inte det...min Theo e nio månader och väger snart 13 kg;-)

2011-01-26 @ 08:46:10
Postat av: Maria

Ja och min Tim väger 19 kg, blir tre i april. Vi har en Akta cosmic comfort, tycker den har varit bra.

2011-01-26 @ 21:15:06
Postat av: Malin

Vi har en Akta graco cosmic. Har funkat klockrent till båda barnen och 3 åringen sitter fortfarande väldigt bekvämt i den.

2011-01-28 @ 21:03:54
Postat av: nea

har oxå en akta graco cosmic comfort. thea sitter så bra i den!

2011-01-29 @ 20:08:18
URL: http://neak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0