Bus och semlor

Alva har varit världens goaste idag. Började morgonen med att ligga i sängen och mysa. Frågade henne om hon inte skulle ge pappa en puss. Då tittar hon på honom och vinkar till honom :) För av någon anledning, så fort man säger pappa så vinkar hon. Sötnöt! Sen så frågade jag iegn om han inte skulle få en puss med...så då kröp hon bort och gav honom en god morgon puss :) Sen fick jag med en. Vilken start på dagen!
Efter frukost så började vi tömma vardagsrummet på saker. Alva satt i sin matstol och tittade på medans vi konkade och bar. Tyckte vi va för himla tokiga :) Snäll som hon är så satt hon där tills nästan hela rummet va tomt. Men så tog vi en liten pause och gick till hennes rum och lekte. Busungen min!





Medans Alva sov middag tömde vi då hela vardagsrummet så nu ekar det bra där. Su nu är alltså projekt renovera vardagsrum i full gång. Hoppas de går hyfsat snabbt de här...

På eftermiddan fick vi trevligt besök och bjöd då på semlor. Mums! Alva fick sig en egen liten minisemla :) Samma typ av bulle men med fruktpure i istället och lite grädde. Hon va sååå nöjd att få sitta och äta den själv :)





Resten av dagen känns som det mest har varit en massa bus. Alva går omkring här hela tiden och surrar för fullt. Hon har verkligen blivit duktig på att gå :) Visst hon ramlar om vart annat men hon är lika snabbt uppe igen. Har faktiskt filmat henne idag men det får bli ett projekt imorgon de att få in det på datorn hehe.

Nu på kvällskvisten när jag lagt in bilderna och skulle till att titta igenom dom så satt Alva i mitt knä. Varje gång det kom upp en bild på henne (vilket var ganska ofta :P) så skrattade hon och sa Ava :) Tog ett tag innan jag min nöt kopplade att hon faktiskt sa sitt namn! Min lilla skrutt...hon är snart inte så liten längre...

Nä nu ska jag riva lite tapeter och sen sussa tidigt. Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Linda T

Vad fin hon är Jennie! Måste komma och hälsa på någon helg då jag är hemma :)

Hoppas allt är bra med er!!

Kramar

2011-01-23 @ 15:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0