Underbar dag!

Dom senaste tre nätterna har Alva sovit i sin spjälsäng. Hon har alltså flyttat från vaggan i vårat rum in till sitt eget rum :) Det funkar hur bra som hellst! Inga problem över huvud taget, faktum är att hon verkar sova bättre där. Den senaste tiden har man märkt att hon hellre vill sova på mage istället för rygg. Men i vaggan så har det som varit lite trångt för henne att vända på sig. Men nu har hon gott om plats så när man hämtar henne på morgonen så ligger hon numera på mage :)
Denna dagen började med att jag vaknade klockan 7 mycket förvånad över att klockan va så mycket och ingen liten skrutt hade vaknat. De andra nätterna har hon vaknat vid 5 och fått komma över till våran säng, äta lite och sen somna om. Men nu så va då klockan 7 och fortfarande ingen Alva vaken :) Hörde henne dock att hon höll på å snurra på. Så halv 8 va hon vaken och fick komma över till våran säng. Trodde natuligtvis att det nu skulle vara "morgon" men så fort hon hade ätit så slocknade hon igen. Så klockan 10 när Kim ringde på Christers telefon då vaknade vi alla tre :P Skönt med sovmorgon! Hihi :)
Så blev det frukost när även Alva fick äta lite. Hon har nämligen börjat prova lite banan :) Vilket hon tycker är gott men lite svårt att veta vad man ska göra av det. Så efter det så gick jag och Alva ut och la oss på baksidan, jag för att sola och Alva i sitt "tält" för att leka. Myspys!
På eftermiddan har det bara varit en massa mys i soffan. Goungen min! Dessutom har hon gått och blivit en riktig tuttunge. Hon som aldrig varit speciellt förtjust i att använda tutte...men nu så sitter den där titt som tätt. Mycket praktiskt måste jag säga! Kan bero på att det förmodligen kliar i munnen då hon håller på att få bissingar :) Så då är tutten bra att ha!

Nä nu ska jag och gubben ta lite kvällsfika och försöka gå och lägga oss i tid för en gångs skull. Imorgon ser det ut att bli sol igen, me like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0