Sommaren är kort...

Ojoj vad tiden går fort, snart är redan juli månad slut. Vart tog den här sommaren vägen egentligen?? Tycker allt att allting går alldelses för snabbt. Vill bara bromsa och njuta av allt! Lillan växer förstås så det knakar :) Min älskade gofis är så underbart snäll så hon skämmer bort både mig och sin pappa.
Börjar redan gruva mig faktiskt för att börja jobba igen. Jag vill inte!! Jag vill bara vara hemma med Alva och mysa :) Men Christer har ju lika mycket rätt han att vara hemma och de hade vi ju bestämt sedan länge tillbaka att från och med nov så ska han han vara hemma. Men just nu känns de fasligt jobbigt :( Jaja..är ju ett tag kvar till november haha :D En annan grej med det här med november är ju att jag ska ha slutat amma tills dess med... Har hela tiden sagt att max 6 månader ska jag amma. Men nu när Alva äntligen har börjat blivit lite snabbare på den fronten (vilket nu är 30 min och inte 2 timmar :P ) så tycker jag de känns så konstigt att jag ska sluta. Ja de blir nog bra det med....som sagt är ju inte nov än på ett tag.
På tal om mat så har ju skruttan börjat få smaka både det ena och det andra nu. Hon äter numera gröt en gång om dagen, oftast när vi äter middag. Banangröt är det som står på matlistan och det är otroligt populär! Hon blir helt tokig om jag är lite för seg med att sleva in en ny sked. Sen när gröten är slut..ja de ska vi inte tala om. Tror hon nog skulle kunna trycka i sig hela paketet nästan. Men de är ju bra att hon tycker det är gott :) I övrigt har hon fått lite små smakportioner och hon har då inte rynkat på näsan åt nått än. Utan allt går ner med ett leende.
Som sagt, har ett otroligt snällt barn. Har hon bara en torr blöja fått lite mat och fått sova en sväng så är hon som en solstråle mest hela tiden :) Sover som en liten nöffe gör hon med, 10-12 timmar varje natt utan att äta. Hon tyckte det nog va fasligt bra att hon äntligen fick lite föräldrafritt och fick flytta in i eget rum. Gofisen!

Nää om man skulla ta och lägga sig i snarklådan, tror de är en bra ide. Natti natti!!



Kommentarer
Postat av: stina

Läser ikapp lite nu när jag kommit hem. Har ju missat massor! Ska bli kul att träffas nästa helg så jag får se hur stor hon blivit. Ska ta o blogga snart jag me, många som tycker jag är lite dålig på det. Jag däremot längtar till nov, eller snarare januari :) BF den tredje nu. Pussa

2010-08-10 @ 09:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0