Men vilken dag!

Idag har då ingenting gått som det ska...så otroligt frustrerande!
Började med att min tokfulla påse som skulle till pappersinsamlingen gick sönder typ två steg från bilen så alla tidningar och papper åkte över hela parkeringen. Jätteroligt att ställa sig och plocka med det i 33 minusgrader! Sen åker jag till Långsele och stannar för att tanka och när jag ska starta bilen igen så är den död. Jaha tänker jag..de är bara att ringa Christer då...men NÄ då har jag glömt mobilen hemma. Jag tar väl ALLTID med mig den när jag ska åka någonstans. Jaja, in på macken och får låna telefonen där och ska ringa Christer. Då SVARAR inte han! Ringer och ringer och ringer men icke... Står där och funderar på hur jag ska lösa det här...kan ju inte särskilt många telefonnummer i huvudet. Kommer tillslut på Emmas och ringer henne så jag får Jonas nummer så till sist får jag tag på Christer. Han kommer dit och startar bilen med startkablar, ner på hanns jobb och lämnar bilen där och får ta den andra bilen. Åker på affären för att handla lite småsaker och när jag kommer ut så får jag inte upp bilen. Jag trodde allvarligt jag skulle bli knäpp! Då har dosan till bilen gått sönder och eftersom jag hade låst med den så kan jag inte använda nyckel och låsa upp med för då går larmet... Så min älskling får rycka ut IGEN stackaren...kommer och fixar och sen när han ska sätta sig i sin bil som gått på tomgången så har den låst sig från insidan. Men som tur är så funkar inte en dörr som den ska så den går att öppna. My god va less jag va vid det här laget! Så vad det dags att åka till mormor och morfar som va de egentliga ärendet i Långsele. Dom har det så kallt i sin lägenhet och vi hade ett elelement hemma så jag tänkte jag skulle åka dit med det. Väl där så är mormor i upplösningstillstånd för då är morfar jättedålig igen. (han har åkt skyttetrafik mellan sjukhuset och hemmet i flera månader nu). Går in och tittar till morfar som är riktigt ledsen och inte kan andas. Så vi ringer både efter mamma och ambulansen och sen hjälper jag mormor att packa en väska till morfar. Mamma kom precis innan ambulansen och åkte efter dom i sin bil. Jag stannade med mormor ett tag och såg till att hon lugnade ner sig lite och fick i sig lite mat. Nu har jag tillslut kommit hem utan att det har hänt något mer. Så nu sitter jag här och är orolig för lilla morfar. Stackaren är inge kry alls :( Är så arg på sjukhuset som bara skickar hem honom hela tiden när han bara blir sämre och sämre för varje gång. Vart är sjukvården påväg egentligen! Är så arg! Nu hoppas jag då det går bättre för honom den här gången, nu är ju mamma med där nere med. Så jag hoppas hon kan ställa lite krav. Men de verkar inte vara så lätt... Håll tummaran för att allt går som det ska!

Idag ska vi ju åka till Östersund med..känner mig väldigt skeptisk att sätta mig och åka så här lång i den här kylan. Men men, nu tycker jag inte saker och ting kan gå mer fel idag! Men för säkerhetsskull så har vi packat in en massa extrakläder i bilen, utifall det skulle hända nått! Så håll tummarna för det med, att vi klarar oss fram och tillbaka till Ösd utan massa strul. Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Cami

oj vilken dag du hade haft :S hoppas morfar blir bättre..krama om



ha en trevlig helg



puss

2010-01-09 @ 00:41:25
URL: http://misscami.blogg.se/
Postat av: Sofia

oj vilken dag!! nu är det en ny dag och förhoppningsvis en bättre dag! :) håller tummarna för att din morfar ska bli fort kry igen.. kram

2010-01-09 @ 13:35:16
URL: http://sosia.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hoppas din morfar blir piggare.

Har också irriterat mig på sjukvården många gånger medans min morfar levde. Han var så förvirrad på slutet. Men hem skickade de honom. utan skor och han visste inte vart han bodde.

Som tur var kände han igen Tommies hus så han kunde gå in där. Men man funderar ju hur det hade gått om de inte var hemma....

2010-01-11 @ 14:15:34
URL: http://www.youaremyworld.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0