Torsdag

Idag har jag mest pysslat på här hemma. Började dagen med att börja diska upp allt som hade stått i diskmaskinen. Blev nått vajsning igår med maskinen och jag körde den två gånger men ändå va all disk täckt med en belägging av diskmedel. Skoj! Så de va bara till att börja handdiska allt som hade varit i maskinen :( Naturligtvis måste en sån sak hända när man har proppat maskinen superfull. Har inte diskat bort allt än för det får inte plats i diskstället plus att jag inte klarar att stå så länge och diska. Har så otroligt ont i ena revbenet, känns som det håller på att gå av! Så bestiken är klara och glasen. Men de senare tror jag att jag måste ta en vända till, sucka! Ser nu att dom inte blivit bra ändå, trots att jag va supernoga och gnuggade så in i h*vete. Bara tallrikarna kvar sen då, blir ikväll de. Hoppas på att maskinen ska fungera som den ska nu så inte nästa disk med blir så här för då blir jag galen. Sen har jag fortsatt med mitt sorterande inne i blårummet, går sakta men säkert framåt. Men nu har det nog tagit lite stop...Vad gör jag med grejer som jag vill ha kvar men inte framme då? Nu kom jag fram till alla lådor med vhs filmer, dom vill jag ju såklart inte slänga. Är många bra filmer och specielt många bra barnfilmer... Nä dom får nog bo kvar inne i garderoben där. Allt är ju sorterat i banankartonger så de är ju ordning på dom men jag hade hellst fått tomt i den där garderoben. Hmm...inte lätt det här :) Blir nog till att lyfta in alla kartonger igen haha. Men jag har i alla fall gjort klart allt med fotona, tavlor, ramar, gardiner och julsaker. Så nu är det ordning och reda på den fronten! Dessutom har jag sorterat upp lite kläder som har legat nerpackat. Så helt plötsligt fick jag en till tvättkorg (kläderna låg i den innan). Då gjorde jag så att jag ställde in den med i klädkammaren så kan man ha två tvättkorgar, en för vitt och en för färgat. Ska bara försöka introdusera det för Christer med :) Nää jag kanske ska återgå och ställa tillbaka allt i nån typ av ordning. Nu står det kartonger överallt nämligen!

Imorgon bär det av till staden! Ska på kontroll (förhoppningsvis den sista) hos barnmorskan klockan 10. Efter det ska jag försöka mig på att hitta en doppresent till lilla Amanda. Ska ju på dop i Säbrå på lördag :) Har ni några tips på bra doppresenter så mottages dom tacksamt! Tycker de är riktigt riktigt svårt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker du ska köpa ett födelsedagståg=)

2010-02-25 @ 18:21:20
Postat av: Stina

Hoppas du hittade en doppresent.. jag har nyss varit iväg i inhadlat en jag me :) Svårt sånt där! Vad du pysslar o donar hemma. När jag blir gravid kommer jag utnyttja det till max o inte göra många knop :P Puss

2010-02-26 @ 13:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0