Dunderförkyld!

Jäkla skit, har åkt på värsta jäkla förkylningen :( Inte alls någe skoj! Natten som har varit har varit hemsk minst sagt. Har haft så enormt ont i ryggen så det har inte gått att legat på den utan jag har behövt lagat på sidan. Men eftersom jag är så täpp i näsan så behöver jag liga just på rygg och med högt huvud för att kunna andas. Hur gör man då? Svaret blir att man sover som en kratta, typ ingening alls. Blää...är så less just nu. Har dessutom ont i huvudet och tror jag har feber. Jag som hade så mycket jag tänkte hinna göra idag. Blir nog till att vänta med det... Har suttit och betalat massa räkningar nu i alla fall så det är bortgjort och sen har jag varit inne på försäkringskassans hemsida och kollat på föräldrapenning. Har fixat med min e legitimation nu så då gick det ju att beräkna och grejja på. Riktigt bra sida måste jag säga...hyfsat lätt att förstå :) Tänkte jag skulle börja begära föräldrapeng från och med imorgon. Även om barnet inte har kommit så måste vi ju ha nån typ av inkomst...har ju havandeskapspeng just nu men den räcker ju bara till den 28 februari, alltså idag. Så jag har tänkt att jag ska börja ta mammapeng från och med imorgon då. Blir nog bra :)

Igår va vi på dop i Säbrå, lilla Amanda skulle döpas. Väldigt fint dop måste jag säga! Lättsam präst som skämtade om både det ena och det andra :) Sen va Amanda så duktig så, nöjd och glad och såå fin i sin dopklänning. Ja det var fint helt enkelt.

Hemma blev det en lugn kväll, väldigt skönt. Åt en god middag och sen blev det mys i soffan framför melodifestivalen. Förföyttade oss sen till tvn i sovrummet och såg filmen På Smällen där och sen däckade vi.

Idag snöar det som bara den, fy säger jag bara. Är det inte superkallt ute så vräker det ner snö. Less på den här vintern nu! Tycker så synd om älsklingen med som får ta hand om all skottning. Jag är ju som inte mycket till hjälp på den fronten längre...

Nä man kanske ska ge sig på lite städning mellan nysningarna. Vill få riktig ordning och reda här hemma, allt ska vara tipp topp då bebisen kommer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0