Jäkla kyla!

Måste de vara så in i bomben kallt! Vill gå ut på långpromenader!! Sen så vill jag att Alva ska kunna sova ute, hon sover så otroligt mycket bättre ute. Igår va det bara drygt -8 så då sov hon så sött så sött. Fick till sist lov att väcka henne så inte klockan skulle bli för mycket för att äta lunch. Men idag är det -17!! Då är jag inte så sugen på att lägga lillskruttan i vagnen. Så just nu ligger hon inne på våran säng och sover istället. Men nu tippar jag på att det blir max en timme...brukar inte bli längre än så när hon sover inne.
Sommar!! Jag vill ha SOMMAR!!

Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Moa (13/3-10)

Jag tackar också JA till sommar :D

2010-12-07 @ 13:12:33
URL: http://raskaana.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja men vi är nog snart frisk! Känns bättre idag iallafall. Och knäcken blev suuper god :D Äh, lite kyla har väl ingen dött av. ;) Melissa sover också mycket längre ute än inne. Men jag håller med dig, det är inge roligt då det är såhär kallt. Men lite frisk luft fick hon idag innan jag tog in henne. :)

2010-12-07 @ 15:15:41
URL: http://thenordlander.blogspot.com
Postat av: Anna Sofia

När Cornelia var bebis, och det var -25 grader.. hon KUNDE inte sova inne.Det var helt enkelt ett måste ute. Vet du hur vi löste det? Jo, vi tog fårskinnet ( det ska vara äkta) och la henne dit, och en extra täcke på, hon var nästan heltäckt och gick ut. Sen somnade hon så en stund kvar ute, sen drog vi försiktigt in vagnen och klädde av försiktigt så hon inte skulle få värmeslag. Det gick bra.

Vid-17 så låg hon och sov ute. Men fårskinnet är ett viktigt redskap, för den ger värme och tar även svett. perfekt.

Ärligt talat förstår jag dig att det inte känns bra, tur att din dotter KAN sova inne, det var max omöjligt för oss. :-)

2010-12-07 @ 20:10:58
URL: http://ljusthemma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0