Veckan som gått...

Ja så har plötsligt en hel vecka gått igen, helt otroligt vad snabbt tiden går. Men det är bra det för då blir de mars snabbare :)
Sist jag skrev så skulle vi på ultraljud dagen efter. Wow säger jag bara, vad otroligt tufft! De va så otroligt skönt att se Liten :) Först låg h*n och sov och sög på tummen men sen efter ett tag vaknade h*n till och gjorde nån kullerbytta. Vi kom dit klockan 8 på morgonen och jag tror dom hade väldigt lite att göra där den morgonen på MVC för vi fick stanna där en timme ugnefär. Så vi hade gott om tid på oss att kika, barnmorskan visade allt möjligt. Njurar, urinblåsa, hjärtat (förmak och kammare), lillhjärnan m.m Så tufft vad man kan se bra. Trodde verkligen inte man skulle se såå tydligt. Fick köpa med oss lite bilder hem sen så det va skoj. Sa precis innan vi skulle till att börja att vi absolut inte ville veta va de va för kön, så det vet vi inte. Men så här i efterhand blir man ju lite smått nyfiken på om hon såg det eller inte :)

I övrigt har veckan mestadels bestått av jobb jobb och lite mera jobb. Har varit en hektisk vecka men mycket bilkörning både hit och dit. Måste nog börja tacka nej till saker ibland för jag känner mig lite smått utpumpad.

På torsdag kväll, alltså den 22 oktober så fick i alla fall Christer med känna sparkar för första gången. Han va väldigt impad haha :) Sen efter det så har han kännt flera gånger och de är så skönt att även han får lite bekräftelse att det faktiskt rör på sig där inne.

Fredag va en toppendag! Började med en morgonpromenad med Jenny och Hugo ca en timme, härligt. Sen åkte jag hem och svidade om för helv 11 kom mammsen. Så då bar det av till sundsvall och våran spahelg. Först blev det Birsta en sväng och fixade lite saker. Gick en sväng inne på Ikea, bara på barnavdelningen och kikade på säng och skötbord. Vi ska få skötbord av mina föräldrar så jag hade sett ett i Ikeakatalogen som jag va nyfiken att titta på i verkligheten. Hensvik, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29828090. Det va superfint så jag bestämmde mig för det!
Sen åkte vi in till stan och gick och shoppade en massa. Hittade en massa fint så de va så skoj :)
När klockan började närma sig halv 5 så åkte vi upp till Södra berget. Skyndade oss att byta om och gick sen bort till spat. Fanns flera olika pooler, en utomhus och tre inne med olika temperaturer och funktioner. Dessutom två olika bastus (skriver man så?), en med ånga och en torr. Så vi provade oss runt där och skrubbade oss och höll på. Dessutom fick mamma en massage behandling så då satte jag mig i ett relaxrum och läste lite tidningar och åt lite god frukt. Sen senare på kvällen fick vi en god tre rätters middag i hotellets restaurang, mums!
Sen på lördagen blev det en liten sväng in till Birsta igen innan vi begav oss hemöver. En toppen miniweekend! kan verkligen rekomendera det där paketet "Sköna fredag", kommer absolut prova på det igen.

Idag så jobbar jag igen, har varit en sväng ute i skogen för ett tag sen. Ska ta tag i och börja städa om en stund och sen tror jag vi ska gå ut och äta middag. Kan vara lite mysigt att göra det ibland :) Hur som hellst så blir det en lugn söndag.

Hade gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0