Underbar helg!

Ja så va de måndag igen och helgen har som vanligt bara susat förbi. Men även fast helgen har gått snabbt så har det varit en toppenhelg. Den har helt klart gått i mysets tecken :)

Fredag så blev jag och Christer bjudna på middag nere på Terrassen av pappi. Mamma, pappa, bror och Anna och vi då. Mycket trevlig kväll! När vi va klara sprang jag och älsklingen över och handlade lite och hyrde en film. Hem korkade upp varsin z. julmust och tittade på idol. I pausen va de då meningen att vi skulle börja titta på filmen vi hade hyrt... Men, vi slocknade :) Så de bidde ingen film!

Dock på lördagmorgon så blev det frukostmys i soffan och Johan Falk (2), mysigt värre! Sen ringde jag upp Katarina och hörde om inte hon och Gun-Marie ville göra mig sällskap till Långsele och kika på rean på Mio. Sagt och gjort och vi begav oss iväg :) Dock hittade vi inte mycket där utan bestämmde oss för att kika på den nya inredningsbutiken i Tjäll. My god! Vilken affär, jag blev kär! Hittade hur mycket som hellst, såå fina saker. (Anna du skulle ÄLSKA den där affären ;) ) Köpte två tavlor, en till den (snart) nyrenoverade hallen och en till barnrummet. Så fort dom kommit upp så ska jag fota ;) Hade lätt kunnat köpt upp flera tusentalskronor i den där butiken. Jättemysigt litet hus med kombinerat fik/butik...mmm dit kommer jag åka igen :)
Sen blev det fika hemma hos Mats-Jörgen och Katarina och efter de började vi greja på inför middan. Plockmiddag med massa goda saker, älskar plock...då får alla ta precis vad dom tycker om :) Riktigt trevligt hade vi med god mat och massa surr.

Söndag begav vi oss till Gålsjö bruk för att äta brunch och fira Lasse. Han fyller egentligen år idag (Hipp hipp hurra!) men vi firade honom som sagt igår. Kom dit ca 45 minuter innan och tog en promenad runt omkring och tittade på omgivningarna. Är otroligt vackert där! Klockan 12 va de så dags för brunch, mums så gott. Fanns allt möjligt mumsigt. Jag fastnade mest för ostpajen och pestogratinerad tomat samt amrikanska pannkaker med färsk frukt. Mums! Kan verkligen rekomenderas :)

Helgen avslutades med lite renovering haha :) Men efter en sån lugn och skön slapparhelg så va de inte mer än rätt!

Fick tjuvstarta med en födelsedagspresent i helgen med :) Fick en äggklocka (som jag aldrig ägt förut :) ) och en superfin poncho som Gun-Marie hade stickat. En varm och mysig som gick i svart och grönt, så mysig och ska bli min nya vän när jag sitter och slappar i soffan. Ni som känner mig vet ju att jag altid fryser så det var en PERFEKT födelsedagspresent! Tack så jättemycket!

På onsdag är det dags för HERA-kväll igen och den här gången kommer tjejerna till mig, trevligt. Så imorn blir det lite bakning tror jag...tänkte försöka fixa nått gott bröd...och kanske en liten sötsak med :) Är ju som svag för det jag ;)

Nä nu ska jag hoppa in i duschen här och sen gå och lägga mig. Hade gott vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0