De går framåt!

Hallen börjar snart bli klar och de är helt underbart! Ska bli så skönt att kunna få hänga upp kläderna när man kommer inanför dörren och slippa allt slipdamm som far ÖVERALLT. Så otacksamt att städa just nu för det är damm överallt efter två röda igen. Hopplöst! Men nu är det inte mycket kvar :) Målade taklisterna två omgångar igår och sen tog Christer dom en tredje då han kom hem samt slipade det sista. Så idag började han att tapetsera :) Dock utan hjälp för jag är på jobbet. Men han hinner nog få färdigt lite i alla fall, duktig som han är älsklingen min. Så imorn när jag kommer hem efter jobbet blir det nog tapetsering för hela slanten. Spännande!

Veckan som har gått har varit en bra vecka, känner att det har hänt massor med saker. Onsdan va de ju HERAkväll med tjejerna, trevligt som alltid. Torsdag jobbade jag och då blev det en tur till Birsta över dan, nice nice. Hittade en superfin mammatröja, en chockrosa :D Igår va ja superefektiv tycker jag. Målade en sväng när jag kom från jobbet på morgonen, ute och gick med Jenny och hugo en timme, fotade med Anna och hann med en fika, målade en sväng till i hallen och sen åkte jag upp till mor och far och surrade. Världens bästa mamma hade ju fixat en jacka till mig, så underbart. Har ju inte haft nån jacka den sista tiden, väldigt frustrerande. Har tyckt de känts superonödigt att köpa en ny dyr jacka när jag kanske bara ska ha den den här vintern. Men då hade mamma hittat åt en av mina gamla jackor som jag hade då jag gick på gymnasiet. En svart täckkappa som gick ända ner till fötterna. Superful så, verkligen. Men mor hade lämnat in den till en sömerska som kapade den ca 1-2 deci ovanför knät och satte in en ny dragkjedja, en dubbel. Å vips så va det en helt ny jacka som sitter perfekt, kan dessutom växa en del i den :) Min mamma är BÄST! :) Känns helt underbart att få ha en jacka som passar igen.

Idag jobbar jag då som sagt och de rullar på av bara hejsan :) Så snart är det väl morgondag och jag får fara hem.

Jo jag och Anna fotade ju igår med, blev riktigt fina bilder. Hade tänkt lagt ut men jag sitter ju på jobbet så då blir det svårt. Men ni ska få se sen ;) Tror nog jag måste fota på våran hall med så ni får se en före, medans och efterbild :) Ska försöka komma ihåg det imorn!

Nä nu ska jag försöka få ihop en liten ansökan här så jag får det bortgjort nån gång!

Hade :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0